Kille som lucia

Glad lucia alla! Såg på luciatåg med småbarnen på skolan, alla stod där o sjöng falskt. Såg oclså en liten flicka på kvällen i lucialinne, gud vad söt hon var. Det känns lite  deppigt att lucia inte är samma sak som förr, men men... dagens debatt med mig sjäkv....

Kan en kille vara lucia?

Jag har hört många svar på detta. Argument för
* Det ska vara jämnställt
* Den snällaste personen ska vara lucia, den personen kanske är en kille
* Bryt traditionerna, in med nytt!
* Sluta dela upp folk tjejer / killar, se alla som männsikor, skillnaden är inte så stor!

Argument emot
* Bryter tradition, lucia har alltid varit tjej
* Detta är en v få saker bara tjejer kan väljas till, ska killarna kunna dominera där också?

Problemet med en killa som lucia är om man ksa göra ett seriöst tåg, då finns det nog inte så många killar som ställer upp. Fungerar det däremot som i viksjö scoutkår när senioreerna har... vill inte säga någo om det vi ska ah på måndag men... Ja det blir knäppare för varje gång!

Är det fel att flumma ur? Hm, kanske, men hur många har sett ett vanligt lucia tåg???
Även om vi ville göra det seriöst skulle det aldrig gå, ca 2% av seniorlaget kan sjunga. Alltså, vi flummar till det. Me seriöst, en tjej typ skällde ut mig. Jag är så sur på henne, bara för att hon gör på ett sätt kan väl vi andra få göra på vårat! Hon kan ALDRIG fatta det. Skönt att byta skola snart

och till sist, hade lite skoldown förut. Ligger bra till, kommer till jul att få mvg i so, svenska och engelska plus teknik o hk sen förra året. är fett glad!

Shit, klockan ticjar iväg. skulle egentligen varit där för 1 h o 40 min sen, men jag måste käka nu o pluggga matte, har bajsigt nog prov.

Glad lucia hursomhelst!!

Kommentarer
Postat av: Den brune

tja, de som vill ha en kille i lucian är kommunister och de andra extremhögern....

2008-12-22 @ 13:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0