Hinna göra ingenting och snö

Ibland blir jag sjukt trött på i-landsvardag.  Idag har jag planerat in att göra allt det där man inte hinner i veckorna, städa, sova, lägga över bilder och pussla. Juste det plugga också. Det jag stör mig på är att jag måste planera in en dag som får fylla sig själv, på senare tid börjar sådana dagar bli alltmer sällsynta. I-landsvakum, vi skyndar runt som galningar och stressar och missar det viktiga i livet, vi missar att leva.

Vid 12-13 idag när jag pratar i telefon ropar mamma att det snöar. Jag blir besviken, det lägger sig inte. Jag vill ut och åka pulka, vill ut och vara barnslig och göra det jag vill, ignorera att I-landsvardag finns. Men man ska inte klaga, det snöade ett tag iaf, det var vackert. Tänk vad det snöade tidigt i år, det är åndä en månad kvar till min födelsedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0