Kinapinnar och mackor

Dagens färger: Rosa (flumm) blå (trött) Regnbåge (förvirrad) (oekj ingen färg men ni fattar)
Jag har aldrig riktigt lärt mig att äta med kinapinnar av den enkla anledningen att min familj aldrig haft några. Första gången jag var hemma hos min kompis och jag skulle äta middag där, en stor wokpanna ställs fram på bordet (kycklingwok tror jag) och en kastrull med ris. Bredved tallriken ligger två kinapinnar. "AHH, panik. Okej SÅ svårt kan det inte vara" tänker jag och försöker äta. När alla är klara o sitter tysta o tittar på mig när jag försöker äta tar min kompis pappa fram kniv och gaffel. Fyyyyy vad pinsamt.

Igår hemma hos samma kompis vid matbordet typ sex-åtta år senare påminner jag om den gången. Min kompis pappa tar fram två kinapinnar och säger "Då borde du lära dig". Jag skär min macka i bitar och petar in dom i munnen med pinnarna. Då var jag stolt, jag kunde... ja typ. Sen så kollade jag på min kompis och sa "Vi äter mackor med kinapinnar. Det är sånt man kan blogga om"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0