Rädslor

man är rädd för olika saker. Vissa är rädda för spindlar, andra för tåg, höjder, mörker, små utrymmen. Rädsla är en del av naturen, det är en instinkt som säger åt oss "detta kan vara farlig. håll dig borta". Det finns även mera udda rädslor och fobier som coulfosfobi då man är rädd för clowner, sciofobi då skugger skrämmer skiten ur en. Det finns även en namngedd fobi för om man är rädd för brandbilar.

De flesta rädslor finns där av en naturlig orsak. Höjd t ex, såklart man är rädd, trillar man gör det ont. Logiskt

Jag är rädd för vissa saker. Tåg som åker förbi snabbt. Viss klaustrofobi, bara när jag vet att jag inte kan ta mig ut, annars är det lugnt.

Av alla onormala saker man kan vara rädd för är jag mest rädd för min egen hjärna (vilken är ganska onormal men...) Den slutar aldrig tänka, önskar det fanns en on-off knapp. Jag tror jag ska försöka lära mig  att meditera. Någon som kan hjälpa mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0