Väntan & rolighet

jag vill inte!!!! Jag vill inte att det ska vara en massa kvar av terminen, det jobbigaste på terminen verkar det som också. Nu på lovet var det sådär snuskigt varmt att det kändes som sommarlov, men så kul ska vi ju inte ha det. Det är en massa veckor kvar till sommarlovet.

Vet ni vad, det känns som att livet är en lång väntan ibland. Alla väntar vi på något. Sommarlov, en solig dag, i kön, till en konsert, efter en person.... Man kan gå och vänta i flera månader på något som sedan bara tar en timma. Vi gör saker medans vi väntar men man lever egentligen bara för den här tiden man längtar till. När man väl är framme till vad man längtar till brukar man ha så kul att det är slut innan man ens uppfattar att det börjat. Det kanske är det som menas med att ha kul, att man blir helt omedveten om tiden. Men varför är det då kul att ha kul egentligen, när det alltid tar slut för fort?

Man måste helt enkelt ha roligt på vägen och ha roligt åt sånt som man egentligen inte har roligt åt. Eller.... Ja förstå vad jag menar och inte vad jag säger! Det jag menar är att det som man brukar defineras som "roligt" oftas inte finns i tillräckligt stora mängder för att skapa ett roligt liv. Då få man helt enkelt definera flera saker som roliga och njuta av de med, alltså finna det roliga i små saker. Jag älskar att öppna cremé fraiche förpackningar, det är också någonting man kan ha "roligt" av. Men vad är egentligen skillnaden på att ha roligt och lycka? Man är lycklig när man har roligt, man har man alltigt roligt när man är lycklig?

Måste bara säga, lyssna på ordet ROLIGT. Det låter ju... roligt

Jag har sovit för lite,men det var det värt. Vi hade fruktansvärt roligt. Och Viksjö scoutkår äger 6,5 kilo cornflakes, sveriges nordligaste bokskog ligger på Ekerö och 17% av Sveriges yta är täckt med blåbärsris. Nu har ni lärt er något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0