hjälm??

Jag kom hem från årets stora morellkrig, dvs man kastar äckliga körsbär på varandra. Det var kladdigt och ganska mycket härligt folk. Efteråt tog vi oss ett välbehövligt dopp, såg ut som att vi varit med i en trafikolycka.

Jag har en inre kamp med mig själv angående cykelhjälm

Därför ska jag ha cykelhjälm: Jag vill vara rädd om mitt huvud eftersom huvuden inte växer på träd och jag borde föregå med gott exempel

Därför ska jag inte ha cykelhjälm: Måste ofta släppa ut håret om jag satt upp det  innan, man vet aldrig vad man ska lägga hjälmen, svettigt- det är så skönt att ha vinden i håret. Till sist är det grupptryck också. Man känner sig ganska "utmobbad" med hjälm.

Så, vad är viktigast?? Egentligen att skydda mitt huvud. Det brukar sluta med att jag har hjälm ibland. Borde jag skärpa mig? Eller är hjälmen bara en onödig säkerhatsåtgärd? Jag vet inte!  Egentligen borde jag skärpa mig. Egentligen!! Eller? :S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar: Haha. Det lät riktigt roligt:D

2009-08-16 @ 17:18:30
Postat av: L + 100 kg

Adressen kom visst bort:p

2009-08-16 @ 17:18:48
URL: http://tuggaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0