Intressant bilsemester

Det är ganska svårt att ha tråkigt med min mamma. Våran lilla bilemester började med att vi plockade upp två liftare i nyköping. när vi hade släppt av dem åkte vi till ljungsbro och cloettafabriken där vi köpte 1,5 kg choklad. Vi övervögde golfbollsmuséum men åkte istället dirakt till vadstena. I vadstena gick vi på spetsmuséum och mamma köpte en bok om knyppling och en massa knypplingspinnar. Senare gick vi på nostalgikväll där folk åkt för att ställa ut med bilar och motorcyklar. Dagen efter sprang vi omkring på klostermuséet och lärde oss saker om heliga birgitta. Mamma köpte en glittrig nunna och ett doftkrus till lavendel. Vi gick även på loppis. På kvällen tuffade vi till Jönköping och min mormor och morfar.

I jönköping hann vi med både en dags shopping, jag har köpt ett par JÄTTEFINA gummistövlar, torgmarknad och ett till muséum.

Man har så roligt som man gör det till. Nu ska jag packa upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0