Låt bli mars

Jag är arg nu! Kom nyss hem efter en dag med lite scouter, föräldrarna sitter i vardagsrummet och på tv:n går det ett program på kunskapskanalen om mars. Först handlar programmet om hur människan ska ta sig till mars och eventuella komplikationer osv. Sen kommer ämnet "kommer vi kunna bo på mars?" upp. De pratar om hur man ska kunna ändra mars för att få planeten att likna Jorden. En av de medverkande i programmet säger att Mars måste värmas upp, skrattar och säger att vi vet ju hur man värmer upp en planet. De sa även att Mars skulle bli Jordens livbåt om någonting skulle hända.

Ska de förstöra Mars? förvisso fins det kanske inget liv där, men är det ändå inte sjuk?! Istället för att försöka rädda jorden försöker de konstruera en ny Jord. Vad ska mänskligeheten göra sen? försöka med venus?? Planeter växer inte på träd, är det inte vettigare att lägga energi på att försöka rädda vår planet istället för att konstruera en ny? Eller är det försent? är jorden utan hopp? Om det inte vore för att jag älskar livet och så många i min omgivning, skulle jag önska att mänskligheten dog ut. Vad har vi gjort för naturen egentligen? inget, INGET! I näringskedjan är vi toppkonsumenter, vi har inga naturliga fiender. Kommer det något, tex virus, djur mm ser vi till att vaccinera oss eller stänga in/döda djuren. Människan har blivit för smart. Förvisso älskar jag att läsa böcker, hålla på med musik osv. Men för världens bästa är vi för smarta. Att ens människor allvarligt försöker göra upp planer för att bo på mars skrämmer mig, och äcklar på något vis. Är vi så giriga att vi inte kan nöja oss med en planet? Är människan ett sådant stort fiasko? Ibland tror jag nästan det...

Jag tycker inte att människan har rätt att förstöra en planet till, särskilt int om det faktiskt finns liv på mars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0