Pussel och Van Gogh

Nu har pusslet pusslats klart. Jag fick panik idag, jag kunde inte hitta en pusselbit, efter några minuters halv-panikat letande hittade jag den på golvet. Det är så irriterande med pussel om en bit saknas. Just den där annars obetydliga svarta biten som är någonstans blir helt plötsligt den viktigaste biten i hela pusslet.  Nu på lovet är det så skönt att bara sitta och pussla, lagom avvägd balans mellan sysselsättning och att dega.
 
Bilden föreställer Café la nuit av Vincent Van Gogh. Jag älskar att han har målat med "fel" färger. Van Gogh är ju idag som de flesta vet en av de mest berömda konstnärerna. Han gjorde över 800 verk ändå sålde han bara en enda tavla i hela sitt liv. Ändå fortsatte han att måla, det måste han ha en stor eloge för. Det är ju bara synd att folk började uppskatta hans konst efter hans död. Men så brukar de vara, de stora personerna är de som är före sin tid och när de lever inser inte folk att alla konstiga människor är genier. Man kan ju hoppas i alla fall;)  Här är lilla tusenbitarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0