Men nu blev jag osäker

Usch, upptäckte precis hur äcklig kombinationen chokladboll/ eftersmak av köttfärs-och-lökpirog är. Rekomenderas INTE.

Vi har ju tråkigt i skolan, sedan går ju de flesta och funderar på vad som kommer hända med deras liv. Gymnasiet blir ju en start på utformningen. Vi (Jag, och tjejerna) har frågat våra lärare vad de tror vi kommer göra om tio år. Här är deras teorier om min framtid:
* Ekonom-( NEJ!! USCH)
* Skofabrikör -  ( Hoppas hon var oseriös...)
* Biblotikarie/Lärare-  (hm... ser jag ut att vara för rik eller?)
* Debatterande filosof/arbetslös- ( TACK! Det kan jag tänka mig om det inte vore för att det inte finns några jobb.)
* Någonting med naturen / Skogsvaktare/ Trädkramare( Scout är jag ju redan, hehe)
* Marnbiolog -  ( AHHHHH! Min syrra ska bli det! Hjälp. Nej det får hon pyssla med)

NU kommer det dryga. Jag sa till min No-lärare. (hon som tyckte att jag skulle bli sjöbonde/marinbiolog) att min syrra ska bli det. Då skrattade hon. Jag frågade varför hon tror det " Du har en fallenhet för NO". Panikslagen kastade jag mig under bordet, samlade ihop mig, reste mig och sa " Va? Men nej, jag valde ju inte det till gymnasiet, jag valde BARA Sam". När jag gjorde valet var jag så jäkla sjuttons säker på att jag är en sam-hum-människa. Jag har aldrig ansett att jag är bra på NO, jag pluggar så mycket jag måste och klarar prov och inlämmningar. Nu kommer min NO lärare och äger att jag har en fallenhet för det. Blir jag helt förvirrad och osäker? JA!!!!!!! Spunk!

En dammråtta bet mig i tån. Nu är det krig! Mot damsugaren!

ALLTID FALUKORV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0