Klantigheter

Detta inlägg ska handla om klantighet. Igår klantade sig maria en massa, jag vet inte exakt vad, men när hon beskrev sin morgon var den typ bara klantig. Jaja, det får hon berätta om om hon vill.

Igår skulle jag iaf med en buss. Tror ni inte att farmor babblar med mig i dörren så jag missar den? jodå. Jaha, så jag satt där på busshållsplatsen med Maria och insåg att det var 29 minuter tills nästa buss gick. I brist på sysselsättning skjutsade maria mig på cykeln två hållplatser. När bussen väl kommer ska jag gå på, öppnar busskortsfodralet och inser att... busskortet inte är där. Jag råkade ta det tomma fodralet som i vanliga fall ligger i en låda men jag hade vräkt ut massa saker så... ja jag står där och har inget busskort. Toppen. Så jag tog mig hem och tog nästa buss. Jag blev en timma försenad. Men men, tillslut kom jag på bussen.

Imorse rörde jag dessutom ihop dagarna helt för en minut, så jag trodde att jag skulle åka imorgon. men det ska jag ju inte. Puh

En annan klantig historia: Att ha en klocka i panelen på moppen är en bra idé, men något man borde kolla innan man monterar in den där är att den inte har ett alarm på. Det har nu klockan. Så, moppen kommer att pipa varje dag klockan åtta. Klantigt, men lite kul.

Nästa klantighet: Idag fick Amnefelt en parkeringsböter, det är också klantigt.

Är det en tid för klantigheter??? Jag tror det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0