Flottfärd

Hej gott folk! Jag är hemma, tjoho! Jag har duschat, ätit, gått på toa och packat upp nästan allt. Sådär som det brukar vara när man nyss kommit hem.

Jag kan försöka sammanfatta flottfärden lite kort: Det var kul nästan hela tiden förutom när det regnade och man blev uppäten av alla mygg. En morgon såg jag ut som en salamiskiva i fejset. Snyggt. Vi har haft så ont i rövarna så det är sjukt efter att ha suttit på en massa ojämna stockar, våra flottar läckte som fan, stod man på fel ställe blev nästan hela flotten blöt. Nu lät detta hemskt, men vi har haft kul. Typ pratat om köttvodka mitt i natten.

Jag har gkort en massa skumma saker som vanligt. Första natten hade jag tydligen satt mig upp och sjungit "laaa....lalalallaaaaa..LALALA....". Natten efter : Men NEJ (Erika, är du vaken??) Ja jag är vaken.... nej... (vad är det??) Men  SIMMISIM.!!!

Sen gjorde jag det som alltid någon gör. Jag plurrade. Med regnjacka, stövlar och allt. Det var inte ett litet plurr, jag skulle gå i land men snavade och föll rakt bakåt ner under vattnet (som tur var slog jag inte i huvudet). Jag kunde hälla ut ca tre liter vatten ur varje stövel. Men min regnjacka är bäst, hade torra fläckar på tröjan och jackan torkar jättefort. Underbart!!! Men usch, blöta stövlar är hopplöst.

Men det kommer kanske lite bilder senare, nu är jag för trött.

Nu ska jag njuta av att få sova i en varm, torr, mjuk säng utan mygg och kunna slänga mina saker precis var jag vill utan att de blir dyngsura.

En sista sak, här är en sång vi gjorde om lite
(huvud, axlar knä och tå)
kött, vodka, swetlo-zar, swetlo-zar
kött, vodka, swetlo-zar, swetlo-zar
Folkvagn, strippstång, svampsoppa och knark
kött, vodka, swetlo-zar, swetlo-zar

Det säger allt om de senaste dagarna. Typ. eller iaf något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0