Gräddkrig

Åh jag älskar verkligen att vara scout, jag tänker inte skämmas. Vi brukar köra enligt uttrycket "if it isn't fun, it isn't scouting". Igår så hade vi så galet kul.

Egentligen började det roliga redan i måndags. Jag träffade ingela-plingela-pingu ( som förövrigt ska flytta till långtbort i ingenstans arvidsjaur för att gå på ett pilotgymnasium. Grattis säger vi, men måste du flytta SÅ långt?), Maria och Plupp. Vi köpte då alltså 4 liter grädde tror jag och inget mer. Men why not? Har man köpt 10 kilo mjöl och en kundvagn så är inte mycket crazy längre.

Igår iaf träffades vi nere i stugan där vi vispade grädde. Det blev ett rejält lass altså. Sedan ställde sig Plupp och Ingela-plingela- pingu tappert med sopsäckar på sig. Sen kastade folk, de gräddades eller vad man ska säga. Tyvär har jag ingen bild, men oj, oj. Man såg dem knappt bakom all grädde i ansiktet. Efter ett tag tog jag och Marias deras platser. Usch, grädde i ögat gör så att man ser otroligt dåligt, allt blev suddigt. Det var en liten unge där som kastade asmånga gånger, efter ett tag blev hon stört träffsäker, tyvär. Grädden rann innanför regnjackan nerför halsen mot bh:n, det smetade i håret, ändå hade jag mkt mindre än plupp. Men jävlar, det var kul. Sen blev det självklart gräddkrig, mohaha, alla var kletiga, även de som inte varit måltavlor.

Sen kom det oroliga. Grädden gick inte att tvätta bort. Som många vet finns det inget rinnande vatten därnere i skogen och inge varmvatten. Vi gjorde ett tappert försök i bäcken. Grädden satt fast! Grädden började efter ett tag att likna smör. Hela jag luktade som en blandning av sur grädde och gammalt smör, mys. När jag kom hem duschade jag av min regnjacka med vattenslangen, min granne trodde nog jag var galen. Sen duschade självklart jag.

Gissa om jag är osugen på gräddtårta idag? Numra kan jag verkligen inte heller först det sexiga med grädde? ALLT är kladdigt. Att smeta in sin partners mage med grädde och äta är bara äckligt, duschar man inte på en gång så kommer man att lukta gammalt smör dagen efter. Mysigt. Smörlukten har förföljt mig hela dagen. Det känns som att jag fortfarande luktar

Nog om grädde. Just nu längtar jag efter en sak. Eller nej två. Den ena är i Polen. Den andra står i mitt rum och kallas säng. God natt hattifnatt!

Kommentarer
Postat av: mikkan

Har för mig att Sofia har sagt att du har en blogg men nu är de säkert ;D

Ja kan erkänna att jag har väl valt bilderna men min kompis har gjort resten av jobbet med designen för jag kan inte sånt xD

2009-06-04 @ 15:44:31
URL: http://mikkakela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0