RIKTIGA vänner

Vissa vänner kommer och går, men riktiga består.

Vissa bryr sig inte om att ringa. Vissa säger att vi ska hålla kontakten, men det är bara en fras. Vissa visar väldigt snabbt sitt rätta jag. Vissa bara skiter i en som att man aldrig har umgåtts med dem. Vissa får en att inse att man har varit den enda utan värde.

Sen finns det andra. Andra som inte lovar att vara där, som man inte träffar lika ofta. Ändå vet man att man kan ringa mitt i natten, man vet att de på något sätt kommer kommer att vara där för en. Vänner som aldrig har sagt "vad var det jag sa" men tänker det. Vänner som skiter i att vara moraliska med idioter bara för att de borde,  vänner som stannade kvar. Sådanna vänner är guld värda och jag insåg nyss att jag difinitivt har två.
 

Jag lärde mig någonting viktigt nyss. Man ska verkligen inte kasta pärlor åt svin när man kan ge dem till RIKTIGA vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0