Skidor

Så nu har man snott das dator igen. Tog en ganska lång sovmorgon idag, mycket nice. Något annat som är nice är att jag inte måste till skolan imorgon, är ledig måndag och tisdag  haha!

Det här lovet har kännts galet långt, för långt, ändå känns skolan på onsdag lika frestande som en möglig kaka längst bak i skafferiet.

Måste faktiskt få säga några skaer om min skidåkning: Träffade bara ett träd och åkte över ett. Trillade bara en gång i liften. Slog knut på skidorna två gånger. Inte så illa. Men min snyggaste knut, den var fasen beundransvärd. Skidorna var paralella men åt fel håll, dvs spetsen var brevid bakdelen på den andra skidan. såhär
>
<
Ja ni fattar typ. Min farbror och en random gubbe skrattade åt mig och sa att man bara kan åka åt ett håll i taget -.-

Någonting jag undrar över; Om man åker till fjällen en hel vecka, hur många % av tiden åker man neråt i backarna? Det är liftar, liftköer, vantöverdragning, afterski, fika, etc. Det tar ju längre tid att åka uppför backen än att åka ner. Skumt det där. Känns skönt att dega idag, har lite småont överallt

Puss o kram skumbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0