Skolbal och gradering

Woho i fredags var det skolbal. Innan på dagen hade vi matteprov, jag tror det gick bra. Men skolbalen iaf...

När jag skulle fixa i ordning mig innan balen gick inte allt bra. Som vanligt segade jag och sen blev det tids brist. Så jag stod där, med crazy hår, osminkad och halvklädd när det var 45 minuter tills jag skulle gå. Då sker katastrofen; Jag tar fram klänningen och inser att den måste strykas. Fram med strykjärnet. Jag börjar stryka, strykjärnet börjar lukta och låta. Jag tar bort den från klännningen, stryker på strykbrädan. Inser att det RINNER vatten från undersidan av strykjärnet. Great, min klänning tål inte vatten. Vad ska jag göra? tänk, tänk!

Kommer fram till att jag måste värma upp klänningn för att släta ut rynkorna. Jag lade helt enkelt en handuk i micron, micrade tills den var varm, pressade mot vecken, plattade ut. Micrade igen. Pressade. Det tog ett tag,men det värsta gick bort. Jag hann precis bli klar. Påväg mot bussen failar jag igen. Mina skor inköptes med strumpor, jag hade bara på mig ett par tunna strumpbyxor = Jag tappar skorna hela tiden. Jag lade kanten av en dikt jag och en kompis skulle läsa upp i tån. Skitobehagligt men jag kunde gå iaf.

Oj vad alla var fina. man kände knappt igen folket. Att se killarna i kostym och alla tjejer i högklackat och så fina klänningar. Det var en underbar kväll. Först fotades vi, sedan åt vi och det hölls en massa tal och vi blev sentimentala. Jag och en kompis läste upp en dikt om våra lärare. Sedan kom det tills lärarnas sång om oss. Min rad blev "Erika syr egna kläder, Sebbes hår funkar i alla väder" Mnja, har sytt om ett par byxor till klänning.


Balen blev disco. Först var lärarna med, dansade med några. Sen gick de hem, tjejerna tog av sig skor och strumpbyxor, killarna lossade på slipsen och tog av kavajen. Efter ett tag dansade faktiskt de flesta. Eller iaf hoppade runt med spasmer i benen i takt till musiken. Jag blev lite galen ocj släppte verkligen loss, " Jag trodde inte att alla skulle dana, men framförallt inte att du skulle vara så galen" fick men höra. Jorå, jag shakade loss rejält. Emellan dansen / friskis och svettispassen gick vi ut och hade maskroskrig och vi såg ett stjärnfall.

Tio över tolv satt jag i bilen på väg hem och insåg att jag kommer att sakna de flesta. Inte minst lärarna

Gradering
Vaknade med en grotesk smärta i mina vader efter allt dansande. Graderingen gick ganska bra. Vissa tekniker satt bättre än andra. Det var as jobbigt, så varmt. Täk er att ge järnet i nåra jäkla långbyxor och tjock skjorta i en asvarm gympasal när det är 25 grader ute. Drack 2 liter tror jag. Men jag fick min grad. Sen bar det ut på resturang. Alla tyckte jag åt mycket, då har de inte träffat min syrra *fniss*

Nu kallar familjen och glassen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0