Det snöar på våran toalett

Igår morse när jag hade ätit frukost skulle jag masa mig in på toaletten. När jag öppnar dörren ser jag att det är snö över hela golvet. Min första tanke är att min pappa har åkt skridskor och skrapat bort all snö från skridskorna på golvet. Jag insåg att det inte skulle bli så mycket då. Sen fick jag för mig att han hade dykt i en isvak och att hans utrustning blivit snöig. (Att klockan var kvart över sex  och att snön inte har kommit var ingetnting jag tänkte så mycket på). När jag efter någon sekund har blivit irriterad och tänder lampan inser jag att det inte är snö (Nähä!). Det var vår lampa som trillat ner och krashat i tusen vita bitar.

Min syster gjorde en liknande sak någon gång. Hon skulle hälla upp mjölk i ett glas. Jag sitter mittemot henne och ser att hon missar glaste och häller  på bordet, säger "öh, du missar glaset". Hon reagerar genom att säga "va?" och kollar bakom glaset. Först då, cirka 3 dl senare slutade hon att hälla.  Hon sa sedan "jaha, tyckte att det var konstigt att glaset inte fylldes på"

En annan gång missade jag dörren, var så trött att jag missde dörren och gick in med axeln i väggen

Ja, listan är lång. Massor av saker kan en tidig morgon

Men inte om man står ända emot ända. ÄNDA MOT ÄNDA KAN INGENTING HÄNDA! (Internskämt. alla i min klass fattar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0