Nä nu har det gått för långt...

SOm alla vet hade New moon premiär i fredags. Jag har inte sett den men vet inte om jag ska det för all denna Twilight hysteri gör mig  galen! Vet ni vad som finns? Twildo, en kall och glittrig dildo ("så det känns som Edward")

Det har gått för långt! Jag har läst alla fyra böcker på engelska (dock inte den första ur Edwards perspektiv, eller kom de ens ut? :S) Hur som helst, böckerna var inte dåliga, men inte så jäkla bra. De är så himla överskattade. Edward är överskattad, Robert Pattinson (ursäkta, men han ser bara sjuklig ut), filmerna, ALLT!

I böckerna händer det inte så mycket, en stor del är bara Bellas beskrivningar på hur underbar Edward är, det blir lite smörigt i längden. Man märker även att böckerna inte är planerade, det finns många nödlösningar som (sluta läs om du inte läst alla 4) att de får barn. Det är en så tydlig nödlösning! Först skriver hon att vampyrer inte kan få barn och sen måste hon förklara det så killvampyrer kan tydligen bli pappor men inga tjejvampyr kan inte bli mammor.

Jag gillar inte heller hennes sätt att skriva. Hennes fantasi är bra men som skribent är Stephanie Meyer sådär. Hennes beskrivningar säger ofta emot varandra, det var många karaktärer jag inte fick grepp om.

Första filmen var ganska platt och onyanserad. Helt ok men inget jag kan längta att se om. Samma sak med böckerna!

Man kan ju hoppas att new moon är bättre. Men glöm att jag betalar 100 spänn för att se den!

Måste återigen beklaga mig: En TWILDO! Man blir ju rädd!

Kommentarer
Postat av: Anon Ym

Jag läste böckerna långt innan filmen kom, så jag antar att förväntningarna höjs för alla dem som läser efter att ha hört hur fantastiska de ska vara... Filmerna suger - men New Moon är definitivt bättre än Twilight. :)

2009-11-27 @ 07:40:52
Postat av: Mikkan

Det är att ha gått för långt! haha hu vet de hur Edward skulle kännas xP

2009-12-22 @ 19:49:15
URL: http://mikkakela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0