Vaccinering och November

Usch. Igår vaccinerade jag mig emot svininfluensan. Det var dumt gjort. Dagens tips: Gör det en dag då ni inte planerar att göra något viktigt eller träna dagen efter. Jag KAN inte lyfta min arm mer än 45 grader och bara då gör det ont. Jag kan knappt spela fiol haha. Hela dagen har varit, huvudvärk, småfrossa och smärta i benen jag kan knappt gå.

Men nu ska jag inte beklaga mig mera. Det är november och det är ju awsome. Eller ja och nej. November har helt klart sin charm med allt grått, kala träd, tesug, blåst men samtidigt så är ju allt grått, träden är kala, man fryser och det blåser. Snacka om att jag har en hatkärlek till november! November är ändå den tid på året jag gillar minst. Det är höst men alla fina färger har gått ur träden, det är kallt som vinter men fins ingen snö.

Januari: Brukar faktiskt vara snö. Nytt år, nystart för många.
Februari: Ofta snö, det blir ljusare och isen nere på mälaren brukar ha hunnit blivit lagom tjock för promenader
Mars-April: VÅR! Ännu ljusare. Små vårtecken som snödroppar och ljudet av fåglar, vatten som smälter och massor av vatten pussar att hoppa i
Maj: Sommaren är på väg. Det tickar mot sommarlov.
Juni-Juli: Sommar! Lov, sol, bad, läger, resor....
Augusti Liiite kul med skolstart. Fortfarande ganska varmt och ljust
Sept - Oktober: HÖSTLÖV! Jag ÄLSKAR löv <3333333333
November: ehhh.... Grått?
December: Jul, advent, lucia, Jullov, min födelsedag...

No offence november. Men tiden går så snabbt, snart är det December :D

Kommentarer
Postat av: Linnea

Exakt! Det blev inte mycket till att träna dagen efter eftersom att armen inte gick att rubba :(

Typiskt!

Men nu är jag glad att jag gjort det. Nu är vi ju immuna :D

2009-11-07 @ 20:48:41
URL: http://helluu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0