Dagen jag insåg att jag höll på att bli gammal

Ikea har redan plockat fram juldekorationerna. Lite väl tidigt tycker jag. Men minns ni när ni var små och började räkna ner till julafton redan i maj? Jag fyller ju år ganska när jul så det var dubbelt så kul att skriva önskelista eftersom chansen att jag skulle få något var dubbel så stor. För några år den, jag kanske var 10-12, insåg jag att jag var gammal. Alla andra år hade önskelistan skrivits så att jag först skrev alla saker jag kom på att jag ville ha. Sen bläddrade jag igenom alla leksakskataolger sida för sida och skrev ner allt jag ville ha. Det året jag insåg att jag var gammal skulle jag sätta mig ner och skriva årets önskelista. Jag tänkte. tänkte. tänkte. Jag kom på en sak. tänkte. Öpnnade leksaskkatalogen. Bläddrade i den. Slog igen den. Då insåg jag att jag höll på att bli gammal.

Jag längtar faktiskt till Jul. Inte just julafton och presenter. Längtar efter min adventsstjärna, lussebullar, glögg, mysiga filmkvällar med vännerna. Klura ut superbra julklpappar och göra en sport av att inte köpa en enda julklapp utan göra alla själv. Julen är fortfarande mysig, men inte samma sak. Fast jag vet inte om det gör så mycket.

Kommentarer
Postat av: aqve

svar: hej bruden!

jag läste verkligen igenom din kommentar flera gånger för att verkligen inse hur rätt du har! :)



vi tycker exakt lika i det här, det är ALDRIG tjejens fel! killarna får ha sina kroppar för sig själva, och då ska vi få ha våra kroppar för oss själv, ÄVEN vad vi har på oss!



ha de toppen! :)

puss&kram

2009-10-24 @ 17:12:48
URL: http://aqveochconne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0