Kan mänskligheten tömmas på ideér?

Man brukar ju säga att hjulet är dn största uppfining som gjorts. Det kan jag hålla med om. Men för mig är det så..... sjukt att man skulle behöva så lång tid på sig att upfinna det. Idag är hjulet typ det simplaste man kan tänka sig. Men tänk om jag en dag kommer på en helt ny geometrisk form. Det är ju konstigt (i min världsbild). Typ allt är ju uppfunnet!

Men tänk såhär, ALLT är uppfunnet. SKärmen du läser det här på. Stolen du sitter på. Dina kläder. Språket.
Det skulle vara kul att uppfinna något. Men det känns som att allt redan är uppfunnet. Ibland när jag får sånna där snilleblixtar och säger "ÅH! det här ska jag uppfinna!" så visar det sig alltid att någon annan redan tänkt på det. Hur långt sträcker sig människans fantasi? Kan mänskligheten tömmas på ideér?

Måste säga att jag är lite ledsen. Min mp3 är paj och jag tappade ett skitfin örhänge idag :,( Men livet går vidare. Om det finns ideér kvar. Vad tror ni? kommer allt snart vara uppfunnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0