Ny kamera

Någonting absolut helt underbart har hänt. Jag blir nästan lite religös. ÄNTLIGEN har jag köpt en ny kamera. Välkommen in i mitt liv säger jag till min fina Nikon d3000 som jag tänker kalla Nikolina (haha, fyndigt av syrran). Jag vet att det "bara" är en kamera, men jag är så totalt lycklig. Jag har velat köpa en ny kamera i oändligheters oändlighet. Kan säga att jag är pank. eller jag blir snart, alla min a pengar kommer gå till att betala tillbaka till pappa.

Som alla märkte, ja jag brukar döpa mina saker. Eller saker jag tycker om åtminstone.
Min fiol- Assar
Keyboarden-Mats
Mandolinen- Reidun
Min supersnygga mössa- Eskil
Min super (not) snygga hatt- Sesam
Min gamla kamera. Reinhold
Min nya kamera- NIKOLINA

Ja ni ser. En ovana jag inte kan bli av med. Inte nog med det. Jag döper alla andras grejor också. Ovana eller rolig vana, tja... Men folk måste bli lite förvånade om man inte vet att alla mina saker med namn inte är personer
-"Åh nej. Jag glömde Nikolina hemma.","Jag köpte Mats för nästan ingenting" Ja, ni fattar. Det blir ju lite fel.

Men livet är ganska vacker just nu. Det är lov och jag har min Nikolina TJOHO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0