Globalare

Haha. Min skola är så jävla kul. Det finns en facebook grupp (JA, jag har äntligen vågat mig på att nästan försöka ana mig till hur facebook fungerar. Jag fick totalpanik första gången, fortfarande lite läskigt. men det blir bättre. till saken....) Gruppen heter "Globala gymnasiet stinker sektvarning". HAHA. så SANT. Det är ju en speciell skola med en speciell typ av människor. Exempel:

Det står alltid olika organisationer i vår trappuppgång. idag stod MUF där. Allas reaktion "HAHAHAHA: Va fan gör dom här???", "kolla en ny art" och " gud vad de kommer bli dissade"

(För alla som inte vet säger ryktet att när ett skolval gjordes fick MP 45%, S och V 15-20% var och hela alliansen fick totalt 10%)

Tillbaka til global elever. Den typiska globalaren är en person med lite "alternativa" kläder, som stickade tröjor och stora glasögon. De har converse på fötterna och hippieväska (ofta hemsydd). Man finner även många vegetarianer i arten och majoritetan är miljöpartister. De är värna om miljön och är  ofta engagerade i projekt som "rädda miljön". Globalaren är oftast en mycket social person som gillar att umgås. Numera är höga betyg även ett tecken då intagningsgränsen var 295. I skolan ses globalaren med en dator under ena armen och en kopp te i handen, ofta inne i någon otroligt djup filosofiskt disskusion om det finns en gud, eller i en där man försöker komma fram till om maskarna har ett spännande kärleksliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0