Kärleken finns inuti oss

Mammor är så bra, säger alltid kloka saker. Min mamma sade en så klok sak igår. Hon sade att kärlek är en känsla man har inom sig, men man blir kär i folk som kan locka fram den. Jag tyckte det var väldigt fint och bra.

Ska försöka vidarutveckla... Många brukar tänka på kärlek som någonting man känner för någon, men hennes teori menar att kärleken alltid finns i oss men bara vissa personer kan locka fram känslan. Jag tycker det är vackert, då finns ju alltid kärleken i oss. Jag blir på något sätt trygg av tanken, ingen kan ju ta ifrån oss förmågan att älska, som är en av de bästa förmågor människan har.

Det är lite som den religösa uppfattningen om att Gud (om han/hon finns) bor i alla. Om jag tror på gud (har inte bestämt mig och kommer nog aldrig att göra det) så kommer jag tro på den teorin. Gud blir då som en del i oss själva  och samtidigt finns han /hon i  alla människor, det gör att man hör ihop. För eftersom alla människor är människor hör vi på något sätt ihop.


Favorit i repris. Känns som att jag skriver om kärlek ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0